Diversa
Eksperter i digital tilgængelighed
Diversa er frontløber, når det kommer til både uddannelse og rådgivning om digital tilgængelighed. Gennem mange års arbejde og personlige erfaringer med de udfordringer, man kan møde, når man navigerer i den digitale verden, har Diversa opbygget en unik viden. Det er deres vision, at alle skal kunne agere digitalt, hvis de ønsker det. Digital tilgængelighed skaber personlig frihed og muligheden for aktivt at deltage i samfundet. Med et legende syn på tilgængelighed, baseret på det faktum, at vi ser verden forskelligt, har vi skabt en ny hjemmeside og visuel identitet for Diversa.
diversa.dkMed tilgængelighed som udgangspunkt
Diversa ønskede at udvikle deres visuelle identitet og digitale platform, så den bedre afspejlede deres tilgang til tilgængelighed. En tilgang, der på en legende og lærerig måde udfordrer både designere, udviklere og brugere. Med dette som udgangspunkt begyndte vi at se på grundlæggende designelementer som farve, typografi og skala.
Efter at have lavet research om forskellige måder at se farver på, blev vi draget af ideen om at skabe en palette af farver, der skaber kontrast – uanset om man har normalt syn, deuteranomali, protanopi eller tritanopi. Denne idé endte med at danne fundamentet for Diversas nye digitale platform og visuelle identitet.
Mobile vs. Desktop
Med en legesyg tilgang havde vi som mål at skabe et næsten barnligt design med stor tekst og knapper, samt stærke kontrastfarver. Forsidens indgange stables blot på mobile enheder.
Design elementer & komponenter
Knapper og interaktive elementer blev designet med det formål at understøtte det overordnede budskab og grundlaget for vores brief: at tilgængelighed er noget kreativt og sjovt at interagere med og lære om. Et opgør med at tilgængeligt design som noget kedeligt og begrænset.
Intentionel dynamik i stillestand
Det nye logo blev skabt gennem den iterative proces med arbejdet på den overordnede identitet og løbende diskussioner med kunden om farve og kontrast. En abstraktion af det faktum, at vi ser verden forskelligt.
Koncept til relanceringen
I forbindelse med lanceringen af Diversas nye identitet udtænkte vi ideer til en kampagne, der ville spille på det faktum, at vi ser verden forskelligt, samt merchandise som muleposer, der vil blive designet på en mere abstrakt og grafisk måde.