Evia
Et moderne, æstetisk website med tilgængelighed i højsædet
Evia, der er ejet af PFA, lancerer eksklusive, servicerede seniorboliger med kvalitet, bæredygtighed og attraktive omgivelser som omdrejningspunkt. En ny måde at bo på, hvor der udover selve boligerne vil være fællesfaciliteter som fitness, spa, pool, café og restaurant. Vi har hjulpet Evia med at folde deres brand ud og introducere boligkonceptet online i en fremtidssikret, skalerbar løsning.
At sælge en vision
Evia ønskede en digital platform, der afspejlede den eksklusivitet og imødekommenhed, som brandet står for. Udfordringen lå i at introducere et nyt brand og fremvise et nyt koncept, mens boligerne endnu ikke er færdigbyggede. Derfor var det væsentligt, at hjemmesiden blev en tydelig refleksion og fremvisning af Evias værdier og identitet, så brugeren kunne få en klar forståelse af brandet og vision uden at have set det fysiske produkt. Derudover bestod opgaven i, at skabe en dynamisk, levende og skalerbar brugeroplevelse til en ældre og ikke digitalt indfødt målgruppe.
En tilgængelig, dynamisk og skalerbar løsning
Vi udviklede et nyt website med udgangspunkt i en allerede eksisterende visuel identitet, som vi oversatte til det digitale univers. Som altid lod vi målgruppen og brugerrejsen definere og guide designet. Da sitet er målrettet ældre brugere, havde vi tilgængelighed, læsbarhed og simplicitet i fokus, alt imens vi sigtede mod at gøre oplevelsen spændende, levende og dynamisk. Websitet lever fuldt op til WCAG 2.1 (standard for webtilgængelighed) og indeholder samtidig subtile transitioner og animationer for et levende udtryk. Sitet er udviklet som en headless løsning på DatoCMS med frontend udviklet i ReactJS, hvilket muliggør hurtig performance og understøtter skalerbarhed af løsningen.
Kun en begyndelse
Næste fase består i at fremvise og sætte boligerne til salg på websitet. Hertil skal løsningen på sigt kunne understøtte drift og videresalg af boligerne, samt være en hub for alle Evias services.